STING:MKT_K Marketing - Informace o předmětu
MKT_K Marketing
Vysoká škola Sting, o.p.s.zima 2020
- Rozsah
- 0/0/16. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Urbánek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Jiří Urbánek, Ph.D.
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – Vysoká škola Sting, o.p.s. - Rozvrh
- So 10. 10. 12:30–16:00 Posluchárna C, Pá 23. 10. 12:30–16:00 Posluchárna C, So 24. 10. 8:30–12:00 Posluchárna C, Pá 6. 11. 12:30–16:00 Posluchárna C, Pá 20. 11. 8:30–12:00 Posluchárna C
- Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Marketing je představení základních obchodních a komunikačních strategií podniku. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji marketingových technik, představují analytické nástroje podniku (SWOT, BCG, GE, PESTEL), marketingový mix, životní cyklus výrobku, nákupní chování jednotlivce a podniků. Předmět se okrajově dotýká marketingového výzkumu, principu sběru dat. Od akademického roku 2011/2012 je předmět doplněn o virální marketing a další moderní marketingové nástroje.
- Osnova
- Přednáška:
1. Historie marketingu, vývojové směry, marketingové strategie
2. Analýza podniku a tržního prostředí (SWOT, BCG, GE, PESTEL)
3. Potenciál trhu, potenciál podniku, nákupní chování jednotlivce, nákupní chování podniku
4. Marketingový mix (podnikový pohled, zákaznický pohled), životní cyklus výrobku
5. Marketingový výzkum – nástroje sběru primárních dat
6. Virální marketing, marketing na sociálních sítích
- Přednáška:
- Literatura
- povinná literatura
- DOBŘICKÝ, Josef. Marketing. 1. vyd. Brno: AKADEMIE STING, 2010, 130 s. ISBN 80-86342-40-9. info
- doporučená literatura
- TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. akt. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3. info
- KOTLER, P a KOL. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6. info
- Výukové metody
- Způsob výuky je popsán ve Studijním a zkušebním řádu AKADEMIE STING.
- Metody hodnocení
- Zápočet formou semestrálního projektu – téma: vlastní marketingové strategie. Zkouška formou písemného testu.
- Informace učitele
- Cvičení je povinné a o náhradě zameškané výuky rozhoduje učitel cvičení.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/sting/zima2020/MKT_K