STING:MGS_K Strategic Management - Course Information
MGS_K Strategic Management
STING ACADEMYwinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/0/12. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA
Katedra ekonomiky a řízení – Rektor – STING ACADEMY - Timetable
- Sat 22. 10. 8:30–12:00 Posluchárna G, Fri 25. 11. 12:30–16:00 Posluchárna G, Sat 26. 11. 8:30–12:00 Posluchárna G, Sat 28. 1. 8:30–16:00 Posluchárna G
- Prerequisites (in Czech)
- SOUHLAS
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives (in Czech)
- V návaznosti na vymezení základních pojmů, charakteristiky změn podnikatelského prostředí ve XXI. století a základních přístupů a principů tvorby strategie firmy v podmínkách současné fáze globalizace se strategie firmy zaměřuje na diferenciaci produktů a služeb, které firma nabízí specifickému okruhu zákazníků, s cílem vytvoření tzv. vlastního monopolu. Strategický management uvádí pragmatické postupy tvorby strategie firmy ve fázích „Přehled o situaci firmy“; „Externí analýza“, zkoumající pět konkurenčních faktorů na trhu; „Interní analýza“, vyhodnocující komponenty činností hodnotového řetězce firmy; „Souhrn a návrh strategie“, vycházející z analýz SWOT, syntézy výsledků analýz a vymezení klíčových faktorů úspěchu firmy. Uvádí přístup k návrhu optimální podnikatelské strategie firmy, hodnocení atraktivnosti strategických záměrů, metodiku následné restrukturalizace firmy a hlavní podmínky úspěšné realizace strategie ve firmě.
- Syllabus (in Czech)
- Přednáška:
1. Charakteristika strategického řízení
2. Vize, mise, firemní kultura, identita a image firmy
3. Nové tisíciletí – nová doba
4. Zásadní přístupy k tvorbě strategie
5. Přehled o situaci firmy
6. Externí analýza – analýza okolí firmy
7. Interní analýza – analýza činnosti firmy.
8. Souhrn a návrh strategie
- Přednáška:
- Literature
- required literature
- SAKÁL, P and KOL. Strategický manažment v praxi manažéra. Trnava: Tritsoft, 2007, 703 pp. ISBN 978-80-89291-04-5. info
- KEŘKOVSKÝ, M. and VYKYPĚL, O. Strategické řízení - teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 206 pp. ISBN 80-7179-453-8. info
- DOSTÁL, Vladimír. Strategický management. 1st ed. Brno: Akademie Sting v Brně, 2005, 132 pp. ISBN 20090505. info
- recommended literature
- DRUCKER, P F. Drucker na každý den. 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci. Management Press, 2006. ISBN 80-7261-140-2. info
- W, CHAN KIM and R MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-128-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Způsob výuky je popsán ve Studijním o zkušebním řádu AKADEMIE STING.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet: Test 25 otázek
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.newton.cz/course/sting/winter2016/MGS_K