NU:BE_PH_MAR Marketing - Informace o předmětu
BE_PH_MAR Marketing
Vysoká škola NEWTON, a.s.zima 2024
- Rozsah
- 2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Dr. Jacek Andrzej Aliński, PhD. (přednášející)
Romina Cheraghalizadeh, Ph.D. (přednášející)
Graeme Murray, BA (Hons), MSc (cvičící) - Garance
- Ing. Ludmila Hruban, Ph.D., MSc.
- Rozvrh
- Pá 18:30–20:00 PH Učebna 12, kromě Pá 4. 10. ; a Pá 4. 10. 18:30–20:00 PH Učebna 08
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BE_PH_MAR/102: každý lichý čtvrtek 11:20–12:50 PH Učebna 04, kromě Čt 10. 10., G. Murray - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti marketingového přístupu k trhu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními marketingovými pojmy, nástroji a postupy, které jsou základem efektivního vyhledávání příležitostí na trzích, plánování marketingových programů pro cílové segmenty zákazníků a pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb, očekávání, způsobů rozhodování, faktorů ovlivňujících jeho nákupní chování apod.). Cíle předmětu: získat základní znalosti a pochopit principy v současném marketingovém řízení podniku; nabýt dovednosti a mít schopnosti marketingově analyzovat podnikatelské prostředí; zvýšit kompetence v porozumění současného spotřebitelského chování a změn na trhu; podpořit dovednosti a schopnosti pro zpracování marketingového plánu podniku / značky, tzn. umět sestavit základní marketingovou strategii vybraného podniku / značky.
- Osnova
- Hlavní témata předmětu (témata jednotlivých přednášek): Úvod do marketingu (základní pojmy, historie, vymezení marketingových přístupů, marketingový mix 4P / 4 C / 4E). Marketingové prostředí (vnější, vnitřní prostředí). Spotřebitelské chování (proces rozhodování spotřebitele o nákupu, černá skříňka spotřebitele, spotřebitelské generace aj.). Segmentace trhu (přístupy k trhu, princip segmentace, skupiny zákazníků, charakteristika zákaznických skupin, targeting, positioning). Marketingový výzkum (vymezení možností výzkumu, typy výzkumů, využitelnost výzkumu v praxi). Produkt (marketingové vlastnosti produktu, úplný produkt, životní cyklus produktu, analýza portfolia produktu). Cenová politika (cenová strategie při zavádění nového výrobku na trh, určení ceny dle cena vs. kvalita), časté chyby v cenové politice, postup stanovení ceny). Distribuce (distribuční cesta, distribuční struktura, distribuční funkce, distribuční úrovně a formy, nakupování na internetu v ČR). Propagace – 1. část (význam integrované marketingové komunikace, cílové skupiny marketingové komunikace, komunikační modely, nástroje marketingové komunikace). Propagace – 2. část (reklama, podpora prodeje, přímý marketing, public relations, osobní prodej, sponzoring, reklamní plán). Digitální marketing – 1. část (globální digitální růst, trendy digitálního marketingu, přehled nástrojů digitálního marketingu, internetová reklama, vývoj internetové reklamy v ČR). Digitální marketing – 2. část (search marketing, e-mail marketing, virální marketing, sociální média, mobilní marketing, další trendy digitálního marketingu). Nedílnou součástí výuky tvoří řešení případových studií, prezentace ukázek z praxe a řízené diskuse. V rámci předmětu budou organizovány i doplňkové aktivity ve formě např. setkání s hosty – odborníky na řešenou problematiku. Předmětem seminářů budou následující témata: Marketingový plán – základní koncept a struktura dle prezentace, studenti samostatně tvoří tým 4–6 studentů a hledají značku/firmu vhodnou pro zpracování marketingového plánu, řešené téma + složení týmu nahlásí svému vyučujícímu na 2. nebo 3. semináři. Marketingový mix (tvorba MM – zubní pasta). Příprava analýzy trhu (mikro a makroprostředí, analýza spotřebitele). Segmentace trhu, tvorba person (tvorba typického zákazníka/zákazníků pro produkt marketingového plánu). Kreativní obalový design produktu + další marketingové vlastnosti produktu. Jak pracovat s marketingovým výzkumem, kde a jak hledat informace nejen pro zpracování marketingového plánu. Cena a distribuce (cena vs. kvalita dle zemí cílového trhu + role ceny a distribuce v přípravě marketingového plánu). Analýza propagace vybrané značky (pozitivní vs. negativní ukázky). Podpora prodeje jako součást propagace (příklady z praxe, ukázky). Ucelení marketingové strategie (případová studie). Prezentace/obhajoba týmových projektů – marketingový plán vč. zpětné vazby. Všechny týmy odevzdávají do IS projekt v PDF vč. prezentace v PDF dle termínu stanoveného vyučujícím.
- Metody hodnocení
- Zápočet (prez., dist.): kontrolovaná docházka na semináři (povinné min. 4 účasti z 6), zpracování aktuality z marketingu (dobrovolné), zpracování případových studií v rámci semináře, průběžná práce na skupinovém projektu - marketingový plán pro vybraný podnik/značku, odevzdání projektu marketingový plán do IS - modul Odevzdávárna, prezentace a obhajoba projektu na posledním semináři vč. zpětné vazby. Zkouška (prez., dist.): ústní zkouška ze znalostí a dovedností z předmětu; výsledná známka je tvořena z 50 % za praktické aktivity během semestru a zpracovaný marketingový plán a 50 % hodnocení tvoří samotná ústní zkouška
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/BE_PH_MAR