NU:EPL Efektivní práce s lidmi - Informace o předmětu
EPL Efektivní práce s lidmi
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2015
- Rozsah
- 0/6. 8 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Petr Peniška (přednášející)
Mgr. Ing. Milan Bobek, MSc. (cvičící)
Mgr. Petr Peniška (cvičící)
Mgr. Ing. Milan Bobek, MSc. (náhr. zkoušející)
Mgr. Petr Peniška (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Ing. Milan Bobek, MSc.
Centrum podnikatelských disciplín – Akademická centra – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako praktický nácvik poskytující studentům poradenské a komunikační nástroje práce s lidmi respektující a rozvíjející jejich vnitřní zdroje – procvičovány jsou zejména dovednosti koučování s jednotlivcem.
- Osnova
- - Závěrečná supervize videonahrávek studentů
- 1. Úvod, základní metodika a první poradenské rozhovory (dotace 0/6)
- 2. Podrobnější metodika a nácvik vedení rozhovorů (dotace 0/6)
- 3. Další metodika a pokračování v nácviku rozhovorů (dotace 0/6)
- 4. Inspirace z různých psychologických škol (dotace 0/6)
- 5. Rozbor videonahrávek studentů a práce se zadáním (dotace 0/6)
- 6. Vedení rozhovorů s hosty (dotace 0/6)
- 7. Závěrečná supervize videonahrávek (dotace 0/6)
- - Obsah předmětu, podmínky úspěšného zakončení a zadání závěrečné práce
- Opakování poznatků z filozofie práce s lidmi, systémových věd a z nejdůležitějších psychologických škol
- Opakování -- direktivní a nedirektivní přístupy k lidem, proaktivita a odpovědnost
- Definice a použití koučování
- Vedení a podpora
- Druhy otázek
- Základní struktura poradenského rozhovoru
- Inspirativní videonahrávka -- dvě otázky a změna myšlení
- Použití škály
- Vedení poradenských rozhovorů s podporou ostatních studentů - - Úvodní nastavení kontextu rozhovoru
- Když chybí podnět -- klient nechce nic měnit
- Práce se stížnostními podněty
- Podrobněji od žádosti k zakázce -- popis cíle z různých kontextů
- Nácvik vedení koučovacích rozhovorů do zakázky - - Reflektování
- Navrhování alternativních postupů a reflexí
- Další fáze rozhovoru -- od kontraktu k realizaci
- Zásady připojení v rozhovoru ke klientovi
- Závěrečná intervence
- Pokračování v nácviku vedení rozhovorů - - Využití psychologických škol v poradenství -- Rogers, Erickson, Gestalt
- Videonahrávka rozhovoru na dvou židlích
- Nácvik rozhovoru na dvou židlích
- Krátká videonahrávka -- paradoxní intervence - - Rozbor videonahrávek studentů
- Práce se zadáním
- Přehled účinných koučovacích technik - - Vedení rozhovorů s hosty
- Minimální požadavky k supervizi závěrečné videonahrávky - - Závěrečná supervize videonahrávek studentů
- Literatura
- PARMA, Petr. Umění koučovat. Praha: Alfa, 2005. ISBN 80-86851-63-X.
- BOBEK, Milan. Práce s lidmi. Brno: NC Publishing, 2006. ISBN 978-80-903858-2-5.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou pro udělení zápočtu je obhájení videonahrávky vlastního reálného poradenského / koučovacího rozhovoru s partnerem, který má nějakou konkrétní potřebu (může to být kdokoliv s výjimkou spolužáků ze třetího ročníku a absolventů NC) a prokázání zvládnutí nejdůležitějších metodických prvků probíraných na seminářích a uvedených v povinné literatuře. To se týká zejména dodržení standardní struktury rozhovoru, jeho podpůrného charakteru, pokládání konstruktivních otázek, vnášení nedirektivních reflexí a transparentní práce se zadáním. Student si svou cca 30-40 minutovou nahrávku nachystá k ukázce tak, aby mohl podle připraveného časového rozložení ostatním přítomným předvést všechna důležitá místa, na kterých prokáže splnění nejdůležitějších požadavků na vedení rozhovoru, a to zejména: 1.) dovedností nastavit kontext a přinést případné zadání, 2.) vyjednat s partnerem jeho žádost na rozhovor, 3.) pomoci mu naformulovat konkrétní zakázku, 4.) zahájit její realizaci podle dohodnutého kontraktu 5.) a nakonec nechat partnera zhodnotit dosažené efekty rozhovoru a popsat z něj vyplývající následné kroky, které hodlá zrealizovat.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2015/EPL