NU:ETPP Etika podnikání Praha - Informace o předmětu
ETPP Etika podnikání Praha
Vysoká škola NEWTON, a.s.léto 2015
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- PhDr. Ing. Jaroslav Hloušek, MSc (přednášející)
PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ing. Jaroslav Hloušek, MSc (náhr. zkoušející)
PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- PhDr. Jiří Nesiba, LL.M., Ph.D.
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Posílení individuálních a sociálních kompetencí studenta Rozvoj schopností alternativního uvažování a kontextového myšlení Práce na rozvoji vlastního hodnotového řádu jednotlivce Aplikace etických a morálních zásad v podnikatelském prostředí
- Osnova
- P1 - Úvod do předmětu - Definice etiky, vymezení základních pojmů - etika, etiketa, ethos; filosofická etika, situační etika, autorita a etika, etické normy,výzkumné metody etiky (dotace 2/1)
- S5 - Etika a zákazníci
Případová studie "Marketingová kampaň v supermarketu" - P2 - Metodologie etiky
Principy etického rozhodování, normativní a deskriptivní etika (dotace 2/1) - P3 - Dějiny etického myšlení 1
Přehled náhledů na etiku v historické perspektivě a dějinných souvislostech. Etické školy. Etické směry. (dotace 2/1) - P4 - Dějiny etického myšlení 2
Přehled náhledů na etiku v moderní době, zejména s ohledem na průmyslovou revoluci, zvraty XIX. a XX. století. (dotace 2/1) - P5 - Podnikatelská etika
Současné náhledy na problematiku podnikatelské etiky, termíny společenská závažnost, zodpovědnost a citlivost (dotace 2/1) - P6 - Manažerská etika
Etika a kompetenční model, pojetí autority, moci a vlivu (Max Weber)
Morální dilemata manažera, whistle-blowing, mobbing, bossing (dotace 2/1) - P7 - Etický kodex
Principy tvorby etického kodexu. Druhy a formy etických kodexů (dotace 2/1) - P8 - Reklama a etika marketingu
Etika marketingu a reklamy, etika v jednotlivých segmentech marketingového mixu (dotace 2/1) - P9 - Etika k zákazníkovi
Principy komunikace se zákazníkem. Best-practicies, zákaznická politika, prozákaznická orientace (dotace 2/1) - P10 - Etika v komunikaci
Komunikační pravidla, etika a etiketa, kulturní odlišnosti (dotace 2/1) - P11 - Opakování před testem (dotace 2/1)
- S1 - Vymezení předmětu, stanovení pravidel
Případové studie - S2 - Etika a stát
Ucelená případová studie na aktuální téma -- vztah firmy ke státu, zodpovědnost - S3 - Etika a majitelé firem
Ucelená případová studie na aktuální téma -- vztah k majitelům a akcionářům, práce s vlastnickým zadáním, pojetí loajality - S4 - Etika a pracovní vztahy
Případová studie -- téma "zaměstnanec a zaměstnavatel", situační hra -- mobbing/bossing - S5 - Etika a zákazníci
Případová studie "Marketingová kampaň v supermarketu"
- Literatura
- BLÁHA, Jiří. Manažerská etika. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-084-8.
- ŠRONĚK, Ivan. Etiketa a etika v podnikání. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-7178-627-6.
- REMIŠOVÁ, Anna. Manažérska etika. Bratislava: Ekonom, 1999. ISBN 978-80-8083-372-5.
- BOHATÁ, Marie. Základy hospodářske etiky. Praha: VŠE, 1997. ISBN 80-7079-428-3.
- Metody hodnocení
- Zápočtový test a závěrečná zkouška Podmínkou k udělení zápočtu je účast na seminářích min. 75% V průběhu semestru je hodnocena i míra aktivity studenta při práci na společném zadání (tvorba kodexu NC) Písemná část zkoušky se skládá ze zápočtového testu. Předpokladem pro udělení zápočtu a připuštění ke zkoušce je 50% úspěšnost v testu. Závěrečná zkouška je ústní. Student je klasifikován podle standardů NC. Výslednou známku tvoří Klasifikace ústní zkoušky Klasifikace zápočtového testu Sebehodnocení studenta Hodnocení vyučujícím
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2015/ETPP