N_PH_NTP Nové trendy v podnikání

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2023
Rozsah
2/0. Kombinované 0/12 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Adam (cvičící)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Adam (náhr. zkoušející)
Ing. Petr Novák, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Petr Novák, Ph.D.
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s vybranými aktuálními trendy v podnikání u nás i v zahraničí prostřednictvím moderované diskuze s hosty z praxe. Nové či zesilující trendy v ekonomice celkově vycházejí z celé řady faktorů, zejména však z technologického rozvoje a inovací poháněných sílící konkurencí ve výrobě i službách. Roky 2019-2023 jsou navíc specifické pandemií Covid-19 a válečným konfliktem na Ukrajině. Konkrétní případy prezentované v rámci přednášek mohou sloužit nejen jako inspirace k vlastnímu podnikání, ale formou reflexe studenty obohatí o různé pohledy na toto téma a pomůže jim nabyté zkušenosti dále uplatnit. Přednášky jsou zejména na trendy v těchto oblastech: - NOVÉ TRENDY V PODNIKÁNÍ OBECNĚ V NÁVAZNOSTI NA PANDEMII COVID-19 (Home Office, videokonference, webináře, příklon k hostingovým službám, rozvoj podnikání na internetu), - ESG (ENVIRONMENT SOCIAL GOVERNANCE) A DOPAD NA PODNIKÁNÍ (obhleduplné a udržitelné investování a jeho dopad), - PRŮMYSLOVÁ VÝROBA (digitalizace výroby, robotizace a automatizace výrobních linek, umělá inteligence), - ZEMĚDĚLSTVÍ (smart farming, ekologické zemědělství, agrologistika, hydroponie, vertikální zemědělství, ochrana půdy), - DOPRAVA (carsharing, zpoplatnění vjezdu do center, elektromobilita), - MALOOBCHOD (přesun nákupů do on-line prostoru, změna sortimentu výrobků – nap. biosortiment, implementace moderních technických prostředků – platební terminály, samoobslužné pokladny, regionálnost zboží, prodej nového typu zboží), - BANKOVNICTVÍ (digitalizace, API rozhraní, digitální onboarding klientů, digitalizace sjednávání bankovních produktů, omnichannel kanály, multibanking, posilování IT bezpečnostních prvků, zavádění BankID produktů, digitální komunikace s klientem - chaty a videobankéři, zapojování umělé inteligence), - CESTOVNÍM RUCH A HOTELNICTVÍ (sdílené ubytování, vylepšování věrnostních programů, automatizace tradičních úkonů, koncept chytrého pokoje), - GASTRONOMIE (tablety, digitalizace kontaktů, kamerové systémy, mobilizace plateb, digitální inventura, rozvoj rozvážkových služeb), - MARKETING (mobilní marketing, využití umělé inteligence, konverzační marketing, hlasové vyhledávání, optimalizace pro vyhledávače, vícekanálový marketing). 
Literatura
  • Trendy v podnikání..: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference = Business Trends... : reviewed conference proceedings.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011-. ISBN 978-80-261-0971-6.
Metody hodnocení
Seminární práce s obvyklými akademickými náležitostmi. Zkouška skládající se z obhajoby seminární práce a následné rozpravy k tématu proběhne formou kolokvia ve vypsaných termínech. 
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, léto 2024.