N_BR_HRT_p HR marketing a talent management

Vysoká škola NEWTON, a.s.
léto 2025
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Markéta Paulínová (přednášející)
Mgr. Milan Košdy (cvičící)
Garance
Mgr. Markéta Paulínová
Centrum podnikatelských disciplín – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Rozvrh
každou sudou středu 18:30–20:00 WebinarJam
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
N_BR_HRT_p/01: každý lichý pátek 8:00–9:30 BR Učebna 04, kromě Pá 14. 2., kromě Pá 28. 3., kromě Pá 11. 4. ; a Pá 7. 3. 8:00–9:30 BR Učebna 04, Pá 28. 3. 9:40–11:10 BR Učebna 06, Po 7. 4. 15:10–16:40 BR Učebna 05, M. Košdy
N_BR_HRT_p/02: každý lichý pátek 9:40–11:10 BR Učebna 04, kromě Pá 14. 2., kromě Pá 28. 3., kromě Pá 11. 4. ; a Pá 7. 3. 9:40–11:10 BR Učebna 04, Pá 28. 3. 9:40–11:10 BR Učebna 06, Po 7. 4. 15:10–16:40 BR Učebna 05, M. Košdy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti HR marketingového přístupu. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty s typy marketingu, jakou roli má HR v HR marketingu, jak uchopit ve firmě EVP (employer value proposition) a jak postavit náborový proces atraktivně. Součást předmětu tvoří také HR marketing v praxi, aktuální trendy v oblasti HR marketingu, role slov, grafiky, celková komunikace na koncového uživatele a psychologie rozhodování v HR marketingu.  
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky HR marketingu – základní pojmy a vnímání HR marketingu v kontextu firem, zaměstnanců a případných potenciálních zaměstnanců.
  • 2. Outbound a inbound marketing – využití jednotlivých typů, kombinace přístupů a konkrétní příklady v praxi.
  • 3. Role HR v HR marketingu – klíčová témata a přístup HR a marketingového oddělení.
  • 4. Pohled na HR marketing v dnešní době – vnímání značky (Employer branding), změna pohledu na komunikaci, změna paradigmatu.
  • 5. HR marketing v praxi – HR marketingové aktivity v modelu W-H-W, 5P+1 marketingové komunikace.
  • 6. Brand archetypy značek – proč je důležité umět si svoji značku zařadit a jak to pomůže v komunikaci.
  • 7. Slova, grafika, komunikace – tonalita naší značky a práce s emocemi.
  • 8. Kultura moderní organizace – pracovní prostředí, chování, hodnoty a cíle firmy i zaměstnanců.
  • 9. Employer value proposition (EVP) – odlišení značky, přísliby stávajícím i potenciálním zaměstnancům.
  • 10. Personální marketing – aplikace marketingových principů v personalistice od okamžiku náboru zaměstnanců až po jejich propuštění.
  • 11. Nábory s využitím nejen sociálních sítí (social media hiring) – jak a kde inzerovat, práce (nejen) se sociálními sítěmi, vyhledávání v online prostoru.
  • 12. Psychologie rozhodování v HR marketingu – základní pohled na vybrané principy.
Literatura
  • KAHNEMAN, Daniel. Myšlení, rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil Publishing, 2011. 544 s. ISBN 978-80-87270-42-4.
  • BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Praha: Grada, 2009. 250 s. ISBN 978-80-247-2903-9.
Metody hodnocení
Přednášky jsou nepovinné Semináře jsou povinné – docházka min. 75 % Zápočet (prezenční) – 4 kredity
Zápočet probíhá ústní formou ve zkouškovém období.
Zpracování průběžných úkolů v průběhu semestru.
Vypracování vybraného tématu a vložení do IS odevzdávárny.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/leto2025/N_BR_HRT_p