NU:B_PH_EINL Emočně inteligentní leadership - Informace o předmětu
B_PH_EINL Emočně inteligentní leadership
Vysoká škola NEWTON, a.s.zima 2021
- Rozsah
- 0/2. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Renata Bašová (cvičící)
Mgr. Renata Bašová (náhr. zkoušející) - Garance
- Ing. Radim Kudělka
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Emočně inteligentní leadership je rozvoj kapacity, znalostí a dovedností, studentů vést sám sebe a druhé. Témata předmětu rozvíjejí kompetence účastníků kurzu v oblasti emoční inteligence a leadershipu. Akcentovány jsou témata sebe-řízení, rozvoj lidských tvořivých zdrojů, osobní a firemní vize, transformativní strategie zvládání zátěžových situací, pozitivní firemní klima a efektivní vědomá komunikace.
- Osnova
Hlavní témata předmětu: - 1. Podstata a principy leadershipu (4h). Rozdíl mezi leadershipem a managementem. Primární úkoly leadera. Integrita leadera (vize – vášeň – vůle). Nácvik principů efektivního vedení (postoj – prostor – pozornost). Základy Emoční inteligence. Podstata a vznik emocí. Sebe-řízení jako základ autentického leadershipu.
- 2. Rozvoj osobních tvořivých zdrojů (4h). Nadání, talent (jak spolu souvisejí a jaký je mezi nimi rozdíl). Definování osobního nadání (hodnoty – vášeň – dovednosti). Jak proměnit nadání v talent. Podmínky a principy mistrovského trénování a zrychleného učení (myelin, soustředění, práce s chybami, zpětná vazba).
- 3. Osobní vize a strategie jejího naplňování (4h). Reflexe, imaginace, intuice, vhled. Postoj – příležitost - podpora. Zdroje vnitřní motivace (smysluplnost, svoboda, mistrovství). W-L balance. Nastavení cílů a pracovních úkolů dle konceptu flow.
- 4. Transformativní strategie zvládání stresu (4h). Anatomie emočního únosu. První emoční pomoc. Nalézání dynamické rovnováhy PNS x SNS. Zvládání tvořivého napětí. Řízení pozornosti a technika „selektivní zalévání“. Rozvoj pozitivních návyků a neurotransmitery štěstí.
- 5. Vědomá respektující komunikace I (4h). Rozvoj pozitivního firemního klimatu. Principy efektivní komunikace. Tři kroky tvořivé vědomé komunikace (formulace záměru, vytvoření prostoru, tvořivá odpověď). Klíčové dovednosti partnerské komunikace (popis, Já výrok, empatická reakce, spoluúčast, ocenění).
- 6. Vědomá respektující komunikace II (4h). Rozvoj pozitivního firemního klimatu. Empatie. Nácvik empatického jednání (naslouchání, sladění a synchronizace, empatická reakce). Asertivita. Nácvik asertivního jednání. Principy efektivní spolupráce (záměr, sladění, rozvoj důvěry, konstruktivní zpětná vazba). Závěrečná reflexe.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Podmínky udělení zápočtu: Odevzdání teoreticky praktické zápočtové semestrální práce ke zvolenému tématu.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2021/B_PH_EINL