B_PH_EINL Emočně inteligentní leadership

Vysoká škola NEWTON, a.s.
zima 2023
Rozsah
0/2. Kombinované 0/10 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Renata Bašová (cvičící)
Mgr. Renata Bašová (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Radim Kudělka
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Emočně inteligentní leadership je rozvoj kapacity, znalostí a dovedností, studentů vést sám sebe a druhé. Témata předmětu rozvíjejí kompetence účastníků kurzu v oblasti emoční inteligence a leadershipu. Akcentovány jsou témata sebe-řízení, rozvoj lidských tvořivých zdrojů, osobní a firemní vize, transformativní strategie zvládání zátěžových situací, pozitivní firemní klima a efektivní vědomá komunikace.
Osnova
  • Hlavní témata předmětu: 1. Podstata a principy leadershipu (4h). Rozdíl mezi leadershipem a managementem. Primární úkoly leadera. Integrita leadera (vize – vášeň – vůle). Nácvik principů efektivního vedení (postoj – prostor – pozornost). Základy Emoční inteligence. Podstata a vznik emocí. Sebe-řízení jako základ autentického leadershipu. 2. Rozvoj osobních tvořivých zdrojů (4h). Nadání, talent (jak spolu souvisejí a jaký je mezi nimi rozdíl). Definování osobního nadání (hodnoty – vášeň – dovednosti). Jak proměnit nadání v talent. Podmínky a principy mistrovského trénování a zrychleného učení (myelin, soustředění, práce s chybami, zpětná vazba). 3. Osobní vize a strategie jejího naplňování (4h). Reflexe, imaginace, intuice, vhled. Postoj – příležitost - podpora. Zdroje vnitřní motivace (smysluplnost, svoboda, mistrovství). W-L balance. Nastavení cílů a pracovních úkolů dle konceptu flow. 4. Transformativní strategie zvládání stresu (4h). Anatomie emočního únosu. První emoční pomoc. Nalézání dynamické rovnováhy PNS x SNS. Zvládání tvořivého napětí. Řízení pozornosti a technika „selektivní zalévání“. Rozvoj pozitivních návyků a neurotransmitery štěstí. 5. Vědomá respektující komunikace I (4h). Rozvoj pozitivního firemního klimatu. Principy efektivní komunikace. Tři kroky tvořivé vědomé komunikace (formulace záměru, vytvoření prostoru, tvořivá odpověď). Klíčové dovednosti partnerské komunikace (popis, Já výrok, empatická reakce, spoluúčast, ocenění). 6. Vědomá respektující komunikace II (4h). Rozvoj pozitivního firemního klimatu. Empatie. Nácvik empatického jednání (naslouchání, sladění a synchronizace, empatická reakce). Asertivita. Nácvik asertivního jednání. Principy efektivní spolupráce (záměr, sladění, rozvoj důvěry, konstruktivní zpětná vazba). Závěrečná reflexe.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Podmínky udělení zápočtu: Odevzdání teoreticky praktické zápočtové semestrální práce ke zvolenému tématu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2023/B_PH_EINL