B_PH_VOP_p Personal and Professional Development Education

NEWTON University
winter 2024
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Ing. Vladimír Borský, LL.M., MBA (lecturer)
PhDr. Ing. Vladimír Borský, LL.M., MBA (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. Radomír Saliger, Ph.D.
Centre for Humanities – NEWTON University
Timetable
Tue 9:40–11:10 WebinarJam, except Tue 19. 11., except Tue 3. 12. ; and Wed 18. 12. 16:50–20:00 WebinarJam
  • Timetable of Seminar Groups:
B_PH_VOP_p/201: Mon 30. 9. 11:20–15:00 PH Učebna 08, Mon 11. 11. 11:20–15:00 PH Učebna 08, Mon 9. 12. 11:20–15:00 PH Učebna 08, V. Borský
B_PH_VOP_p/202: Mon 30. 9. 8:00–11:10 PH Učebna 08, Mon 11. 11. 8:00–11:10 PH Učebna 08, Mon 9. 12. 8:00–11:10 PH Učebna 08, V. Borský
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti podstaty a významu vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti procesu vzdělávání, s jednotlivými fázi tohoto procesu a implementaci vzdělávání do rozvoje manažerů a zaměstnanců. Předmět klade důraz na význam vzdělávání zaměstnanců i pro odpovědnou péči a rozvoj pracovníků s cílem podpořit konkurenceschopnost dané organizace na trhu práce.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní témata předmětu: 1. Tvorba vzdělávacích cílů, proces vzdělávání a jeho fáze. 2. Význam analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb. 3. Specifika a metody vzdělávání dospělých I. 4. Specifika a metody vzdělávání dospělých II. 5. Význam evaluace ve vzdělávacím procesu. 6. Podstata a význam vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci, knowledge management. 7. Kompetenční model jako základní nástroj rozvoje lidských zdrojů. 8. Podstata a význam time managementu pro rozvoj manažerů a zaměstnanců. 9. Organizační kultura, komunikace mezi zaměstnanci, facilitace, mezilidské vztahy a řešení konfliktů. 10. Metody a principy osobního rozvoje I. 11. Metody a principy osobního rozvoje II. 12. Shrnutí, závěr.
Literature
  • SOJÁK, P. 2017. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0342-3.
  • HARRY, D. 2021. Self Improvement. Morrisville: Lulu Press. ISBN 978-1-7162-7004-8.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: - docházka na semináři alespoň 50 % - zpracování a prezentace seminární práce Zkouška: - ústní zkouška ze znalostí a dovedností z předmětu - výsledná známka je tvořena z 50 % za praktické aktivity během semestru a zpracovanou seminární práci a 50 % hodnocení tvoří samotná ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.newton.cz/course/nu/winter2024/B_PH_VOP_p