NU:B_PH_VOP_p Vzdělávání pro osobní a profes - Informace o předmětu
B_PH_VOP_p Vzdělávání pro osobní a profesní rozvoj
Vysoká škola NEWTON, a.s.zima 2024
- Rozsah
- 2/1. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Ing. Vladimír Borský, LL.M., MBA (přednášející)
PhDr. Ing. Vladimír Borský, LL.M., MBA (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. Radomír Saliger, Ph.D.
Centrum humanitních věd – Vysoká škola NEWTON, a.s. - Rozvrh
- Út 9:40–11:10 WebinarJam, kromě Út 19. 11., kromě Út 3. 12. ; a St 18. 12. 16:50–20:00 WebinarJam
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
B_PH_VOP_p/202: Po 30. 9. 8:00–11:10 PH Učebna 08, Po 11. 11. 8:00–11:10 PH Učebna 08, Po 9. 12. 8:00–11:10 PH Učebna 08, V. Borský - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na získání a prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti podstaty a významu vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Podstatnou myšlenkou předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti procesu vzdělávání, s jednotlivými fázi tohoto procesu a implementaci vzdělávání do rozvoje manažerů a zaměstnanců. Předmět klade důraz na význam vzdělávání zaměstnanců i pro odpovědnou péči a rozvoj pracovníků s cílem podpořit konkurenceschopnost dané organizace na trhu práce.
- Osnova
- Hlavní témata předmětu: 1. Tvorba vzdělávacích cílů, proces vzdělávání a jeho fáze. 2. Význam analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb. 3. Specifika a metody vzdělávání dospělých I. 4. Specifika a metody vzdělávání dospělých II. 5. Význam evaluace ve vzdělávacím procesu. 6. Podstata a význam vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci, knowledge management. 7. Kompetenční model jako základní nástroj rozvoje lidských zdrojů. 8. Podstata a význam time managementu pro rozvoj manažerů a zaměstnanců. 9. Organizační kultura, komunikace mezi zaměstnanci, facilitace, mezilidské vztahy a řešení konfliktů. 10. Metody a principy osobního rozvoje I. 11. Metody a principy osobního rozvoje II. 12. Shrnutí, závěr.
- Literatura
- SOJÁK, P. 2017. Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0342-3.
- HARRY, D. 2021. Self Improvement. Morrisville: Lulu Press. ISBN 978-1-7162-7004-8.
- Metody hodnocení
- Zápočet: - docházka na semináři alespoň 50 % - zpracování a prezentace seminární práce Zkouška: - ústní zkouška ze znalostí a dovedností z předmětu - výsledná známka je tvořena z 50 % za praktické aktivity během semestru a zpracovanou seminární práci a 50 % hodnocení tvoří samotná ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.newton.cz/predmet/nu/zima2024/B_PH_VOP_p